Reglement 2011:

----------------------------------------------------------------------------

1. Vægt og mål

A: Minimum totalvægt: 190.00 gram både før og efter løbet

B: Max sporvidde foran: 83.00 mm.

C: Max sporvidde bag: 83.00 mm.

D: Max bredde på karossen/den køreklare bil: 86.00 mm.

E: Max bredde på enkeltdel i chassiet/bundplade 60.00 mm.

F: Minimum frihøjde inden løbsstart: 1.00 mm

G: Minimum trædeflade forhjul 7.00 mm (måles på opsætningsplade - uden guidetryk).

2. Motor

Der køres med Plafit Fox2/II motor, med en banespænding på 13,8 volt. Typen skal tydeligt kunne læses på motoren og motoren må ikke have været åbnet eller på anden måde modificeret. Det er deltagerens ansvar i tvivlsspørgsmål at føre bevis for at det er en uåbnet Plafit Fox2/II motor.

3. Chassis, guide mm.

Chassis af fri fabrikat, maksimal bredde på enkeltdel i chassis/bundplade: 60.00 mm.

Der må kun monteres 1 guide på chassis og kun den må være i rillen.

Der køres med en gennemgående bagaksel.

4. dæk og fælge

Forhjul: frie, dog skal trædefladen være mindst 7 mm, målt på opsætningsplade – målt uden guidetryk.

Baghjul: Der køres med Scaleauto ProComp 3 dæk Ø27.50 mm. (SC-2421P), som hand-out. Efter løbet bliver hand-out dækkene samlet sammen og arrangørerne opbevarer dem til næste afdeling, hvor de fordeles ved lodtrækning eller udleveres til de kørere, der har tilmeldt og betalt for hele sæsonen. Alle hjul opbevares i lynlås poser mellem løbene.

Der skal være monteret 3D fælgindsatse i alle hjul under løb.

Rensning/præparering af hand-out sækkene er kun tilladt med malertape (tesa), som udleveret af arrangørerne.

Slibning af bagdæk er ikke tilladt

Hjulene skal befinde sig inden for karossen, og skal være centreret i skærmkasserne.

5. Karosseri

GT biler fra 1990 og frem, dog er Mercedes-Benz CLK, Porsche 996 GT1 EVO 98, Nissan R390 GT1 og Toyota GT-One  ikke tilladte. (Revell/ScaleAuto Porsche 996 GT1 EVO 97 er stadigvæk tilladt.)

Karosseri i plast, resin eller glas/kulfiber (hardbody) (ikke PETG/Polycarbonat). Karossen skal være kommercielt tilgængelig.  

Da det er en scalerace klasse tilstræbes det at bilerne ligner rigtige racerbiler med startnumre, sponsor logoer ect. Både fantasi og originale bemalinger er tilladt. Bilen skal være forsynet med forrude, sideruder og bagrude i plast, lexan, PETG/Polycarbonat eller andet "stift gennemsigtigt materiale". Ruder fra B-stolpen og bagud må blændes af, Klik for eksempel eksempel
Bilen skal have hæk spoiler i plast, lexan, PETG/Polycarbonat eller andet "stift materiale" og spoileren skal ligne originalen til bilen både mht. udformning og placering. Minimums krav er, at selve vingen er buet/skrå og der er lodrette sider på vingen. Klik for eksempel på godkendt og ikke godkendt spoiler.  Biler der dokumenteret har kørt GT løb uden spoiler kan tillades.

Det er kun tilladt at anvende Lexan eller andet stift materiale til: Afblænding, interiør, kører, spejle, ruder hækvinge, diffusor, lygteglas, og evt. frontsplitter. Lexan/andet stift materiale må således ikke erstatte karosseridele på det kommercielle tilgængelige karosseri, for at opnå en vægtbesparelse. Skærme må gøres bredere og hjulkasser må gøres større for at få plads til hjulene.

6. Øvrige krav

Magnet er kun tilladt i motoren.

Chassis, motor, gear må ikke kunne ses når bilen står samlet på banen – dette betragtes i en vinkel af 45 grader, set fra oven.

Der skal være malet 3D- førerindsats i bilen.

Det der ikke er nævnt, er ikke tilladt og eventuelle tvivlsspørgsmål/præcisseringer afgøres af styregruppen.

----------------------------------------------------------------------------

Banespænding på 13,8 V  

----------------------------------------------------------------------------

Afvikling: 

Teknisk kontrol gennemføres af en fra styregruppen og en fra den arrangerende klub.

Der køres kvalifikation til 1. gennemløb i første afdeling (bedste tid over 3 omgange), derefter indplaceres folk efter stillingen.

Der køres 2 heats a ca. 16 minutter (4 minutter pr. spor @ 4 spor) og begge gennemkørsel er tællende. Heat inddeling til anden gennemkørsel efter stillingen. Før hver heat køres 1 minuts opvarmning.

Efter udlevering og montering af hand-out hjul skal billerne stilles i parc fremé. Bilerne udleveres / hentes før hvert heat og tages direkte til banen og efter heatet stilles biler igen i parc fermé indtil hand-out hjulene er afleveret til arrangørerne. 

Alt arbejde på bilerne under løbet foregår i parc fermé under overvågning af en fra styregruppen / TK.

----------------------------------------------------------------------------  

Overtrædelser af reglerne medfører udelukkelse fra resten af sæsonen fra fratagelse af scorede point.

----------------------------------------------------------------------------  

Bane forhold: Vi kan kun opfordre klubberne til at disse ting fungerer – dog skal tællessystemet være 100 % funktionsdygtigt

----------------------------------------------------------------------------

Point system: 100, 98, 96, 95, 94, 93, 92 .. 

Der gives point for hvert gennemkørsel og de 4 gennemkørsler er tællende til mesterskabet. Ved point lighed er sidste gennemkørsel afgørende.

----------------------------------------------------------------------------

Concours d'Elegance 

Før start opstilles alle biler på banen og alle deltagere har 3 sedler med 3, 2 og 1 point, som hver især lægger ved de 3 biler han synes bedst om. Vinderen er den bil som har fået flest point og vinderen belønnes med en præmie.

----------------------------------------------------------------------------

Deltager gebyr pr. afdeling: 100,- kr.

Ved tilmelding til alle 3 afdelinger i et halvår og betaling forud får man sine egne hjul udleveret til hver afdeling.

----------------------------------------------------------------------------

Maksimalt 32 deltager pr. afdeling, efter "først til mølle" princippet. Der meldes afbud senest tirsdage før løbsdage. Manglende afbud medfører opkrævning af deltagergebyr, - vi bruger gorilla inkasso.

----------------------------------------------------------------------------

Link til 2010 reglement.